Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Beskidy24 » Artykuły » Sezon skitourowy 2007/2008 otwarty!!!

Sezon skitourowy 2007/2008 otwarty!!!

Szusowanie w takim majestatycznym otoczeniu miało w sobie coś niezwykłego, a ta skitourowa inicjacja oscylowała na krawędzi jakiejś magii. Co za szczęście, że właściciele wyciągów nie zdecydowali się jeszcze na uruchomienie ich w części wyprowadzającej na Halę Miziową i wyżej. Mogliśmy doświadczać tej ciszy i spokoju, jaka gościła na hali zanim w latach 70-tych zbudowano tu całą infrastrukturę narciarską.

...Opuszczając schronisko snuliśmy już plany na nadchodzący sezon, zapuszczając się myślami w różne rejony Karpat i nie tylko. Na koniec ktoś niechcący przypomniał o ostatniej kiepskiej zimie i o następstwach globalnego ocieplenia, wskutek czego uśmiech nieco zamarł nam na ustach. Brrr…Oby nie był to pierwszy i zarazem ostatni wypad na skitoury tej zimy. Bądźmy jednak dobrej myśli i cieszmy się chwilą!

moll74
Beskidy24

Czekamy na Wasze opisy, opowiadania i reportaże zwiazane z tematyką Beskidów i nie tylko. Chętnie zamieścimy Wasze artykuły wraz ze zdjęciami i Waszym podpisem. Wszelkie informacje ślijcie na adres:
portal@beskidy24.pl

Data: 13 grudnia 2007 Region: Korbielów

Sezon skitourowy 2007/2008 otwarty!!!

Nie pamiętam takiego listopada
, aby tuż za półmetkiem zwykle dżdżystego, ponurego miesiąca rozkoszować się pierwszymi skitourowymi zjazdami w górach. Toteż nie bacząc na różne domowe i niedomowe obowiązki ostatnią niedzielę postanowiłem wykorzystać na krótki rekonesans skitourowy. Wraz z grupą znajomych wybraliśmy się na

Widoki z PilskaPilsko, drugi pod względem wysokości szczyt w Beskidzie Żywieckim, sugerując się zarówno jego wysokością (1557m.n.p.m) jak i dotychczasowymi doniesieniami pogodowymi, które niezbicie informowały, że w zaspach śnieżnych nazbierało się już około 1 metra śniegu.

Dwie godzinki i byliśmy w Korbielowie
. Samochód zostawiliśmy w górnej części parkingu, za wyciągami. Nie było żadnego problemu ze znalezieniem miejsca, tym bardziej, że wyciągi w większości były nieczynne, a amatorów narciarstwa trasowego wciąż niewielu. Na Halę Miziową wyruszyliśmy prawie w tempie wyścigowym, każdy spragniony poczuć to znajome napięcie w mięśniach i lodowate powietrze drażniące gardło i płuca. Na Miziowej jak rzadko w takiej scenerii-cisza, jakiej zimą nie uświadczycie w tym miejscu przyciągającym masy narciarzy stokowych.

Babia Góra ze szczytu PilskaPostanowiliśmy zaliczyć sobie dwa wejścia na szczyt - jedno przez Kopiec drugie przez Byka. Nęciły nas również zjazdy w kotle po słowackiej stronie, ale pomysł ów zarzuciliśmy, gdyż wywiany śnieg odsłaniał niebezpiecznie konary kosówki. Kolektywnie uznaliśmy, że na kotły przyjdzie jeszcze pora. Tymczasem wokół rozciągał się wspaniały widok: w dolinach kotłujące się bałwany chmur a ponad nimi wyższe szczyty Beskidów, w oddali Mała Fatra i Góry Choczańskie, a na wschodzie masyw Babiej Góry. Tatry jak zwykle dumnie prezentowały się odsłaniając cudnie lśniące w słońcu zbocza i kusząc atrakcyjnymi zjazdami.