Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
large photo

Po ok. 1,5 godz. podejścia czerwony szlak odbija w prawo w kierunku Hali Miziowej a my podążamy dalej w górę niebieskim, granicznym szlakiem słowackim. Powolutku granica lasu zaczyna się obniżać aż w końcu przechodz w kosodrzewinę. Wkrótce osiągamy polski szczyt Pilska. Warto przy dobrej pogodzie przejść zielonym szlakiem na Słowacki szczyt Pilska (5 min.).

Powrót
Ze szczytu schodzimy żółtym lub czarnym szlakiem do Hali Miziowej. Stamtąd do Korbielowa Kamiennej szlakiem zielonym lub jeśli ktoś woli nartostradą czerwoną nr.5.
Możemy również zatrzymać się na nocleg w schronisku na Hali Miziowej.

Jacek Cielniaszek

Beskidy24 / Turystyka / Na Pilsko przez ...

Data: 2 marca 2008 Region: Korbielów

Na Pilsko przez przełęcz Glinne

Trasa:
znaki czarne, od przełęczy czerwone, od rozejścia szlaków (czerwonego na Miziową) - niebieskim, słowackim na szczyt Pilska
Czas przejścia: 4-5 godz.

Trasa jest widokowa i urozmaicona w pierwszym i ostatnim odcinku. Jest dosyć długa szczególnie jeśli ktoś musi wrócić tego samego dnia do Korbielowa.

UWAGA:
Górny odcinek szlaku prowadzący na szczyt, gdzie zanika granica lasu jest możliwy tylko przy dobrych warunkach pogodowych. Przy mgle szlak jest słabo widoczny
i można zabłądzić. Zalecamy wtedy zejście do rozwidlenia szlaków (czerwonego i niebieskiego) i pójście za czerwonymi znakami do Hali Miziowej.

Opis
Trasę zaczynamy przy "rondku" w Korbielowie Kamiennej. Podążamy początkowo wzdłuż drogi by później przejść w lewo i dalej przez urokliwą polanę Gawlasie do przełęczy Glinne (przejście graniczne ze Słowacją).

Od przełęczy kierujemy się w prawo i podążamy teraz czerwonym szlakiem do góry
(szlak niebieski idzie równolegle). Szlak wiedzie przecinką graniczną i jest dosyć monotonny. Znajdziemy tu jednak dużo spokoju i pełnię natury.