Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
large photo

Z przełęczy Cisowej kierujemy się w prawo i od tej pory idziemy już niebieskim szlakiem. Początkowo w miarę lekko pod górę a następnie leśną ścieżka pokonujemy kolejne wzniesienia. Odcinek dosyć monotonny choć dający spore wyciszenie (wszak turystów tu bardzo mało zagląda). Wkrótce osiagamy najwyższe wzniesienie będące kulminacją szczytu Jaworzyny (864).

Z Jaworzyny
schodzimy w prawo, przed ogrodzeniem szkółki leśnej. Prowadzi tędy dosyć stroma i kamienista droga, która jest jednak najkrótszą drogą aby zejść do Międzybrodzia Żywieckiego. Należy uważać jednak, gdyż po ok. 600 m. stromego zejścia na prawo w dół odchodzi leśna droga w którą powinniśmy skręcić. Dojdziemy wkrótce do potoku z którym będziemy już razem schodzić aż do centrum Międzybrodzia.

Jacek Cielniaszek

Beskidy24 / Turystyka / Pętla z Międzybrodzia ...

Data: 2 marca 2008 Region: Międzybrodzie

Pętla z Międzybrodzia Żywieckiego przez Żar, Kiczerę, przeł. Cisową i Jaworzynę

Trasa: znaki czerwone, niebieskie, częściowo bez szlaku
Czas przejścia: 5-6 godz.
Długość: ok. 11 km

Ciekawa i niezbyt długa trasa poprowadzona granią wokół Międzybrodzia Żywieckiego. Początkowo bardzo ładne widoki z Żaru (761), Kiczery (831). W dalszej części szlak wiedzie głównie lasem.

Początek trasy to dolna stacja kolei linowo-terenowej na Żar (761). Dla leniwych istnieje możliwość wyjechania na szczyt a kto ma ochotę podjąć wyzwanie wejścia pieszo kieruje się na prawo od toru kolejki (przy siatce ogrodzeniowej) i w górę aż na szczyt. Chwila na podziwianie widoków, łyk herbaty i dalej w drogę.

Ze szczytu Żaru kierujemy się do czerwonego szlaku (ok. 50 metrów w dół od restauracji Meteo) i już za czerwonymi znakami skręcając w prawo (nie w dół), obchodzimy masywny zbiornik wodny na szczycie. Teraz kilkaset metrów leśnej ścieżki, niezbyt dobrze oznaczonej - trzeba uważać ! Po ok. 20 min. wychodzimy przy charakterystycznym drzewie-kapliczce i kierując sie w lewo podchodzimy już szerszą ścieżką na szczyt
Kiczery (831), skąd ciekawy widoki na zbiornik wodny na Żarze oraz okolicę.

Z Kiczery zaczynamy zejście w kierunku przełęczy Isepnickiej. Cały czas wzdłuż czerwonego szlaku podążamy najpierw lasem a następnie kamienista ale za to widokową drogą w kierunku przełęczy Cisowej. Jeszcze chwila lasem obchodząc z lewej strony szczyt Cisowej Grapy i jesteśmy na leśnej przełęczy, która jest skrzyżowaniem szlaków czerwonego i niebieskiego.