Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Beskidy24 » Artykuły » Góry Irlandii - Góra Św. Patryka

Góry Irlandii - Góra Św. Patryka

Stanęliśmy na szczycie. Ocean przy odpływie odsłonił dziesiątki małych, zielonych wysepek tworząc krajobraz jak z rajskiej laguny.

Teraz każdy z Nas wie dlaczego Św. Patryk wygłaszał kazania na szczycie – nie przymierzając wchodzi się tu jak na Jasną Górę - ciężka droga uczy pokory i szacunku a szczyt nadaje sens wszystkim Naszym wysiłkom i ukazuje piękno wytrwania.

Bart

Beskidy24

Data: 3 marca 2008

Góry Irlandii - Góra Św. Patryka

Nie ma Irlandczyka który chociaż raz nie był na tej górze, więc jako tymczasowi obywatele zielonej wyspy również postanowiliśmy się tam wybrać. Pogoda nie rozpieszczała ale zaryzykowaliśmy.

Z Galway wyjechaliśmy ok. 7 rano, (w stronę Westport) potem 2 godz. jazdy w ulewnym deszczu i jesteśmy!

Na szczęście kaprysy irlandzkiej pogody mają te zalety, iż po deszczu niemal po chwili może pojawić się słońce. Tak też stało się i w naszym przypadku, więc pełni entuzjazmu ruszyliśmy naprzód! Minęliśmy schody i ukazał nam się pomnik patrona Irlandii na tle jego góry. Dalej prowadziła kamienista ścieżka (obok górskiego strumienia z brzegiem porośniętym nienaturalnie zieloną trawą)

W dalszej drodze strumyk gdzieś znikł i zaczęło sie ostrzejsze podejście na szczyt. Drogę zaczęły Nam utrudniać osuwające się i mokre po deszczu kamienie - to była najtrudniejsza część ale postanowiliśmy się nie poddawać, bo każdy z Nas był spragniony zobaczyć to owe święte miejsce. Wiedzieliśmy również, że widok ze szczytu wynagrodzi Nam ten wysiłek.