Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
large photo

Od przełęczy Szarcula wchodzimy na żółty szlak i skręcamy za znakami w lewo. Schodzimy teraz leśną drogą w kierunku przysiółka Połom. Dalej przez las Koszorki dochodzimy do drogi i zarazem do Naszego początkowego zielonego szlaku. Skręcamy w prawo za zielonymi znakami i w około 15 minut dochodzimy do Istebnej-Bucznik skąd zaczynaliśmy wycieczkę.

Jacek Cielniaszek

Beskidy24 / Turystyka / Pętla z Istebnej przez ...

Data: 2 marca 2008 Region: Istebna

Pętla z Istebnej przez Pietraszonkę i Stecówkę

Trasa: znaki zielone, czarne, czerwone i żółte
Czas przejścia: 7-8 godz.
Długość: ok. 19 km

Trasa poprowadzona doliną Olzy wzdłuż drogi prowadzącej do schroniska akademickiego na Pietraszonce. Początkowo wzdłuż wiosek a następnie lasami. Bardzo ładna krajobrazowo. Trasa jest dosyć długa więc warto wyjść w miarę wcześnie. Możliwe jest dojście do przełęczy Przysłop, przenocowanie w tamtejszym schronisku PTTK aby następnego dnia wyruszyć w kierunku baraniej Góry (1220).

Początek trasy to skrzyżowanie w Istebnej-Bucznik, gdzie za zielonymi znakami idziemy w kierunku schroniska "Zaolzianka". Szlak wiedzie wzdłuż drogi afaltowej, która im dalej idziemy tym jest mniej uczęszczana przez samochody, których właściwie i tak niewiele tutaj jeździ.

Od chatki studenckiej idziemy kawałek jeszcze zielonym szlakiem w kierunku Przysłopu. W miejscu gdzie spotykają się szlaki skręcamy w lewo i czarnym szlakiem 1300m. idziemy w kierunku Stecówki. W pewnym momencie spotykamy szlak czerwony, Nsz dotychczasowy czarny kończy się w tym miejscu. Za czerwonymi znakami idziemy przez Stecówkę do przełęczy Szarcula znajdującej się w odległości ok.1 km od przeł. Kubalonki.