Nasza strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
large photo

Szlak niebieski skręca w prawo i trawersuje zbocza góry. Wkrótce na naszej drodze pojawia się gustowna, duża karczma, od której ścieżka wyprowadza Nas na szczyt Ochodzitej z której podziwiać możemy widoki na okoliczne szczyty Beskidu Śląskiego
i Żywieckiego.

Powrót organizujemy tą samą trasą co przyszliśmy lub korzystamy z PKS-u aby dostać się z powrotem do Jaworzynki.

Jacek Cielniaszek

Beskidy24 / Turystyka / Trasa z Jaworzynki na ...

Data: 2 marca 2008 Region: Istebna

Trasa z Jaworzynki na Ochodzitą

Trasa: znaki zielone i niebieskie
Czas przejścia w jedną stronę: 3-4 godz.
Długość: ok. 10 km

Widokowa i ciekawa architektonicznie trasa prowadzi z Jaworzynki do Koniakowa
z końcówką na Ochodzitej (894) - jednym z najciekawszych punktów widokowych w tych okolicach. Dużo ciekawych zabudowań mijanych po drodze oraz Muzeum Świerka Istebniańskiego w przysiółku Wierch Cządeczka.

Początek trasy znajduje się przy kościele i przystanku autobusowym w Jaworzynce,
w miejscu gdzie bierze swój początek żółty szlak. My natomiast, kierujemy się za znakami zielonymi i udajemy się w kierunku drogi trawersującej szczyt Durajewskiego Gronia (623).

Idziemy przez około 1 km drogą, wśród zabudowań na Kulonce i Czadeczce, przecinamy następnie drogę i wchodzimy w las. Idąc lekko pod górkę dochodzimy do pierwszych domów we wsi Zapasieki i następnie wzdłuż drogi idziemy w kierunku Koniakowa mijając po drodze Muzeum Świerka Istebniańskiego.

W przysiółku Wierch Czadeczka kończy się nasz zielony szlak. Kierujemy się od tego momentu w lewo, za znakami niebieskimi. Początkowo lasem a następnie wśród pierwszych zabudowań w Rupience, będącej u podnóża Ochodzitej (894).